Gründere kan endre Europa til det bedre

Boken «Konkurransekraft» byr på en skildring av det mest spennende som skjer på flere av Europas gründerscener. Men den handler ikke så mye om konkurransekraft.

Publisert   Sist oppdatert

[fact_box fact_box_id="98762"]

Mange som interesserer seg for og som verdsetter det innovative entreprenørskapets betydning for både sysselsetting og produktivitetsvekst har kanskje lekt med tanken om å foreta en reise for å oppleve hva som egentlig skjer rundt omkring på Europas gründerscener. At mange gründerspirer også kunne tenke seg å delta på en slik gründerreise, som ledd i sin egen læring, er også svært sannsynlig. Tenk så mange nyttige tips og erfaringer, på godt og vondt, man kunne få på den måten. Problemet er at det både krever mye tid og mye penger å foreta en slik dannelsesreise.

Det flotte med Nicolai Strøm-Olsens og Hermund Haalands nye bok Konkurransekraft – Gründerne som endrer Europa, er at de inviterer oss med på nettopp en slik reise, i bokform. Her får vi være med på en reise til mange steder hvor det akkurat nå skjer mye spennende, slike ting som skaper en bedre fremtid, som både utfordrer og beriker det bestående næringslivet – og som ikke minst bidrar til å styrke troen på fremtiden blant unge europeere.

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Digitalt månedsabonnement til 89 kr i måneden

Bestill her

Digitalt årsabonnement til 699 kr i året

Bestill her

Digitalt årsabonnement og kvartalstidsskrift til 1050 kr i året

Bestill her