Klimaetaten eser ut: Skriver om badeliv i Oslo og minigolf på Grünerløkka

– Effekten av kommunikasjonsarbeidet er ikke kvantifisert i form av CO2-reduksjon, sier Klimaetaten.

Publisert   Sist oppdatert

Forrige uke avdekket Minerva at direktøren i Klimaetaten, tidligere SV-topp Heidi Sørensen, i et hittil ukjent internt brev fra mars 2017 diskuterte hvordan nettsiden klimaoslo.no best kunne brukes til å «posisjonere Oslo by som utstillingsvindu inn mot valget». Sørensen erkjente overfor Minerva at formuleringen var «uheldig».

Siden mars 2017 har Klimaetaten også vokst betydelig. Da etaten ble gjort til permanent i 2016, startet den nesten fra skratch: Årsberetning for 2016 viser at det i begynnelsen av året var seks årsverk i etaten. I dag har etaten har 37 ansatte. 

Satser på kommunikasjon

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Digitalt månedsabonnement til 89 kr i måneden

Bestill her

Digitalt årsabonnement til 699 kr i året

Bestill her

Digitalt årsabonnement og kvartalstidsskrift til 1050 kr i året

Bestill her