Ofte stilte spørsmål

Om abonnement på Minerva

Hva får jeg tilgang til når jeg abonnerer på Minerva?

Vi har to typer abonnement, kun digitalt eller kombinert digitalt og papirutgave. Det digitale abonnementet koster 49,- i måneden, mens det kombinerte abonnementet koster 548,- for et år.

Kan jeg gi bort Minerva i gave?

Det kan du. Send oss en mail på minerva@mediaconnect.no og si hva slags abonnement du ønsker å gi bort i gave, enten et årsabonnement til 548,- eller et digitalt abonnement i tre måneder til 145,-. Vi registrerer den nye abonnenten, og sender faktura til deg.

Får jeg lese magasinet i sin helhet hvis jeg bare har digitalt abonnement?

Alle artiklene fra magasinet vil bli publisert digitalt som en del av nettavisen vår, men ikke i magasinform. Vil du lese magasinet fra perm til perm, bør du kjøpe årsabonnement – da får du papirutgaven i posten i tillegg til digital tilgang.

 

Bestilling og innlogging

Jeg har ikke fått e-post eller sms med engangskode, som jeg trenger for å kunne registrere meg eller logge inn. Hva gjør jeg?

Hvis du har skrevet inn e-postadresse, sjekk søppelpost for å se om ikke mailen kan ha havnet i søppelfilteret. Hvis du ikke finner e-posten der, kan det hende e-post eller telefonnummer er skrevet feil. Skriv inn e-post eller mobilnummeret ditt på nytt, så får du tilsendt en ny engangskode og kan fortsette registeringen din.

Hvorfor står det Mediaconnect på vinduet når jeg registrerer meg og/eller logger inn?

Mediaconnect er Minervas samarbeidspartner innen abonnementshåndtering, og står bak innloggingsløsningen som gjør at du som abonnent nå kan få tilgang på Minerva digitalt. Når du logger deg inn på minervanett.no verifiseres din brukertilgang mot Mediaconnect sitt system. Mediaconnect er en samarbeidspartner for mange norske aviser og magasiner.

Jeg får ikke digital tilgang. Hva gjør jeg?

Det kan være flere årsaker til at du ikke får tilgang. De vanligste grunnene er:  

Jeg er ikke logget inn. Forsøk å logge inn på nytt.

Jeg er logget inn, men får likevel ikke tilgang. Sjekk om abonnementet ditt er aktivt på “Min side”. Det kan være at du har et aktivt abonnement hos en annen av MediaConnects samarbeidspartnere, f.eks Dagbladet, Dagsavisen, Klassekampen eller Vårt Land, og at det er derfor problemet har oppstått.

Jeg blir logget ut igjen og igjen. Hvis du har abonnement hos andre aviser (se over) kan dette gjøre at nettleseren logger deg ut fra Minerva mens du leser f.eks Dagbladet. Da er det lurt å samle alle abonnementene dine i én bruker. Facebook har en egen nettleser, så her vil du måtte logge inn en ekstra gang.

Jeg får melding om at passord er feil. Hva gjør jeg?

Passordet er det du opprettet da du registrerte deg som digital bruker første gang. Har du glemt passordet ditt, klikker du på lenken «Jeg har glemt passord» i innloggingsvinduet. Merk at passord er sensitivt for små og store bokstaver.

Jeg har glemt passordet mitt. Hvordan får jeg nytt?

Dersom du har glemt passordet ditt, kan du trykke på lenken «Jeg har glemt passord» i påloggingsvinduet. Skriv inn din e-postadresse eller mobilnummer, og du får tilsendt en engangskode. Tast inn engangskoden, og du kan lage ditt nye passord.

Hva er DIBS?

DIBS er vår samarbeidspartner for betalingstjeneste på nett. DIBS sørger for at din kortbetaling på nett gjennomføres på en trygg og sikker måte.

Ring oss eller send oss en e-post!

Har du spørsmål eller problemer som ikke løses etter at du har lest “ofte stilte spørsmål,” ta kontakt med kundesenteret vårt på 22998053 eller send oss en e-post på minerva@mediaconnect.no, så hjelper vi deg så raskt vi kan.