Fotballfrue – en tvilsom merkevare

Fotballfruen er en merkevare. Et foretak med millionomsetning som blant annet har et stort marked i nettets pro-anoreksi-sfære. Denne businessen må det gå an å kritisere uten å bli beskyldt for å drive personhets, selv om personen det gjelder også er blitt mor.

Publisert Sist oppdatert

Fotballfruen er en merkevare. Et foretak med millionomsetning som blant annet har et stort marked i nettets pro-anoreksi-sfære. Denne businessen må det gå an å kritisere uten å bli beskyldt for å drive personhets, selv om personen det gjelder også er blitt mor.

Er vi lei fotballfruedebatten? Ja det er vi. Var vi lei før den begynte? Ja, det var vi også. Er den egentlig over for lengst? Ja. Det er den.

Men her er allikevel mitt bidrag, sånn i etterkant. Siden jeg ikke fikk være med i første runde.

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Minervas digitale årsabonnement,
første to uker kr 1,-

Bestill her

Minervas digitale månedsabonnement,
første to uker kr 1,-

Bestill her

Digitalt årsabonnement og kvartalstidsskrift til 1050 kr i året

Bestill her