Munchmuseet sår tvil om sin egen troverdighet

Når Munchmuseet kaller sponset innhold for anmeldelse, truer det utstillingskritikkens eksistensgrunnlag; den kritiske, uavhengige lesningen.

Publisert Sist oppdatert

Fredag delte Munchmuseet følgende statusoppdatering på sin Facebookside:

«Tusvik og Tønne har anmeldt utstillingen «Emma & Edvard – Kjærlighet i ensomhetens tid». Anmeldelsen kan du høre 26 minutter ut i episoden.»

Når Munchmuseet kaller innholdsmarkedsføring for anmeldelse på denne måten, sår de tvil om sin egen troverdighet.

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Minervas digitale årsabonnement til kr 699,- i året,
første to uker kr 1,-

Bestill her

Minervas digitale månedsabonnement til kr 89,- pr mnd,
første to uker kr 1,-

Bestill her

Minervas digitale årsabonnement + tidsskrift til kr 1050,-

Bestill her