Norske medier, en fare for ditt personvern?

Det er på tide at vi revurderer vår oppfatning av aktørene i økosystemet for digital markedsføring.

Publisert Sist oppdatert

Mange nordmenn har tatt inn over seg misbruksfaren som ligger i at vi gir sosiale mediekanaler tilgang på våre personopplysninger. Samtidig gir vi villig fra oss mye mer sensitiv informasjon til «snille» norske mediehus enn vi noen sinne ville gitt til Facebook eller Google. Det er på tide at vi revurderer vår oppfatning av aktørene i økosystemet for digital markedsføring.

Mulighetsrom

Det norske folk tror godt om våre sentrale samfunnsinstitusjoner. Det er også noe de store mediehusene nyter godt av. Samtidig er nordmenn storforbrukere av digitale nyhetsmedier, akkurat slik vi var på verdenstoppen i avislesing i papiravisenes storhetstid; 30 prosent av den norske befolkning abonnerer på nettaviser, noe som er den høyeste andelen i verden. Og daglig er nesten 2 millioner lesere innom landets største nyhetsnettsted, VG Nett.

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Minervas digitale årsabonnement,
første to uker kr 1,-

Bestill her

Minervas digitale månedsabonnement,
første to uker kr 1,-

Bestill her

Digitalt årsabonnement og kvartalstidsskrift til 1050 kr i året

Bestill her