Ny bok utfordrer feilslåtte og utopiske visjoner i skolepolitikken

Tore Lindbekks empiriske bidrag til skoleforskningen bør være til ettertanke for dagens skolepolitikere.

Publisert Sist oppdatert

Norsk forskning på utdannelse har i mange tiår vært dominert av kvalitativ forskning som har produsert dybdekunnskap basert på et begrenset antall informanter og mindre miljøer.

En av forskerne som har stått utenfor de pedagogiske fagmiljøene, og som har forsket på store linjer med på grunnlag av statistiske data, er Tore Lindbekk, som fra 1969 var professor i sosiologi ved NTNU.

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Minervas digitale årsabonnement til kr 799,-

Bestill her

Minervas digitale månedsabonnement til kr 99,- pr mnd,
første to uker kr 1,-

Bestill her

Minervas digitale årsabonnement + tidsskrift til kr 1249,-

Bestill her

Powered by Labrador CMS