Rotevatn utviser svak rolleforståelse ved oppfordring til boikott av Resett

Resett kan takke seg selv for at deres annonseinntekter forsvinner, men Sveinung Rotevatn burde likevel holdt seg unna kampanjen.

Publisert   Sist oppdatert

I går ettermiddag kunngjorde Resett at deres nettsted ikke lenger har tillatelse til å vise annonser fra Googles programmatiske annonsemotor. Utestengingen av Resett fra annonsetjenesten er det endelige resultatet av en flere uker lang kampanje mot nettstedet på sosiale medier.

På Twitter har flere brukere orkestrert en kampanje mot Resett ved å kontakte bedrifter som dukker opp i programmatiske annonser på Resett sin side med mål om at bedriftene skal reservere seg mot å synes i annonser hos Resett.

 

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Digitalt månedsabonnement til 89 kr i måneden

Bestill her

Digitalt årsabonnement til 699 kr i året

Bestill her

Digitalt årsabonnement og kvartalstidsskrift til 1050 kr i året

Bestill her