Norsk Innovasjonsindeks – en forklaring

Hvis ikke kunden kan dømme hva som er god innovasjon, hvem kan det da?

Publisert Sist oppdatert

Siviløkonom Linda Thorud Wick avlegger meg og forskergruppen bak Norsk Innovasjonsindeks i Center for Service Innovation (CSI) ved Norges Handelshøyskole et besøk i sitt innlegg i Minerva 2 februar 2018.

Etter nøye gjennomlesing står vi igjen med seks påstander eller anklager som hun retter mot oss og indeksen. Disse kan ikke stå uimotsagt, og vi ber om plass for et tilsvar.

La oss begynne med noe Thorud Wick og vi er enige i: NHHs Innovasjonsindeks har generert debatt – en debatt som er identisk med den vi hadde i slutten av 1990-tallet da to av oss var med på å innføre et nasjonalt mål på kvaliteten på norske bedrifters varer og tjenester målt gjennom kundetilfredshet.

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Minervas digitale årsabonnement,
første to uker kr 1,-

Bestill her

Minervas digitale månedsabonnement,
første to uker kr 1,-

Bestill her

Digitalt årsabonnement og kvartalstidsskrift til 1050 kr i året

Bestill her