- Vi vil ikke kjøpe og betaler bloggere, sier kommunikasjonssjefen ved Nationaltheatret. Bildet er fra oppsetningen "Som dere vil."
- Vi vil ikke kjøpe og betaler bloggere, sier kommunikasjonssjefen ved Nationaltheatret. Bildet er fra oppsetningen "Som dere vil."

– I en verden preget av «fake news» må troverdighet veie tyngst

Det sier kommunikasjonssjefen ved Nationaltheatret, som ikke vil benytte seg av «innfødt» innholdsmarkedsføring, til Minerva.

Publisert

Minerva offentliggjør i dag en undersøkelse der det fremgår at flere norske kulturinstitusjoner i fjor begynte å betale for innhold som tilpasses andre mediers form. Budsjettene for dette forventes å øke fremover.

Av de seks institusjonene Minerva var i kontakt med, er Nationaltheatret den eneste som har valgt å ikke benytte seg av det kommunikasjonssjef Ida Margreta Halvorsen omtaler som «native» eller «innfødt» innholdsmarkedsføring:

– Troverdighet er ekstremt viktig for Nationaltheatret, sier  Ida Margreta Halvorsen til Minerva. Denne type innholdsmarkedsføring i medier og hos bloggere kan fort sette troverdigheten i fare, mener hun:

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Digitalt månedsabonnement til 1 kr for første måned,
deretter 89 kr i måneden

Bestill her

Digitalt årsabonnement til 699 kr i året

Bestill her

Digitalt årsabonnement og kvartalstidsskrift til 1050 kr i året

Bestill her